6 Mayıs 2012 Pazar

Dereotu

İnsanoğluyuz neticede, güzelliği sevsek de çıkarımıza olanı, faydalı olanı ararız. Ben de eleştirilere dayanamayarak ("Bu kadar uğraşıyorsun, bari domates, kabak eksen de yesek!") aldığım nane ve dereotu tohumlarını saksılara ektim. Elimde maydonoz da var, onun paketini açmadım. belki anneme veririm, götürür yazlığın bahçesine eker. 
Nane tohumları, haşhaş tanesinden de küçük minicik şeyler. Ektim ama bir numara göremedim günlerce. Ben de toprağını başka çiçeklerim için kullandım. (Belli olmaz, bu çiçeklerin altındannane çıkabilir birgün, ne de olsa düzenli suluyorum). Dereotu tohumları da geç çimlenmekle beraber, iyi çimlendiler. İlk hallerinden (bkz. fotoğraf) dereotu olduklarını anlamak mümkün değildi. Daha önce de belirttiğim gibi ilk yapraklar bitkinin kendi yapraklarına benzemeyen tohum çenekleri. Dolayısıyla bu yapraklara bakarak bitkinin ne olduğunu anlamanız biraz zor. Ama ikinci yapraklar nihayet çıktığında bitkinizi tanıyabileceksiniz.    




İşte burada dereotuna benzer ilk minicik yaprakları görebilirsiniz.


Göremediyseniz, (10 Mayıs'ta çektiğim şu fotoğraflara bakın. Artık, bayağı bayağı dereotuna benziyorlar. 



Hiç yorum yok: