17 Mayıs 2012 Perşembe

Acı bakla (lupin) 2


Bu acı baklalar öldürdü beni. Keçi boynuzu tohumunun çimlenmesi bile bu kadar zor olmadı. Ne çetin ceviz tohumlarmış bunlar böyle. Önceki halini biliyorsunuz. Onlar günler geçtikçe birer birer çimlenince sevinmiştim. Ama ektiğim 11 tohumdan önce ancak üçü çimlendi.




Sonra artık dayanamayıp toprağı kazıdım, baktım diğerlerinde hiç mi hiç hareket yok. Acı bakla çimlendirme projesine yeni bir müdahaleyle çimlenmeyenleri çıkararak nerdeyse bir hafta suda beklettim. Çimlendikçe birer birer tekrar yerlerine ektim. Böylelikle 6 taneye ulaştım nihayet.

Bunlar da en gelişkin olanların son hali.


Hala bir grup suda bekliyorlar. bu sene çiçeklenmelerini beklemediğim içimhepsini bu seneden çimlendirmeye karar verdim. Seneye uzun uzun acı bakla çiçeklerim olsunlar diye.

Hiç yorum yok: