5 Aralık 2012 Çarşamba

Atatürk Çiçeği 2

Fotoğraf makinem kaybolduğu için uzun zamandır bloga giriş yapamadım. Ama Poinsettia ile ilgili önemli bir projeye girişme kararı aldığımdan sizinle paylaşmak istedim.

Bu Poinsettia'yı geçen sene yılbaşı zamanı almıştık. Biri kızkardeşimde, biri bendeydi. Bendeki ilkbaharda güneş alan bir konumda kaldı ve sürekli yapraklanmaya devam etti. Yazınsa pek güneş almayan salonuma taşıdım. Yaprakları sararıp düştükçe endişelenmedim, yerine alıştıkça yeni yapraklar geldiler. Geçen gün babam, çiçeğe bakıp "vay, ne güzel olmuş" deyince gurur duydum tabii. Kızkardeşiminki maalesef kuzeye bakan ve pek az ışık alan salonunda önce yapraklarını döktü. Hayıflanan kardeşim çiçeğin saksınını değiştirmeye çalışırken, sanırım köklerini zedelemiş olacak ki bitki tamamen sizlere ömür olmuş. Duyduğuma göre, hiç yaprağı kalmasa da gövdesi 10 cm kalacak şekilde budayıp bu sefer doğru koşullarda bekletince, bitki yeniden yapraklanmaya başlayabilir.

Benim bu bitkiyle ilgili deneyimim, onu çok fazla sık boğaz etmemek :) Susuz bırakmayın, karanlıklara gark etmeyin, güneşte kavurmayın, soğukta dondurmayın yeter. Yani, bitki aşırılıklardan hazzetmiyor. Gübre de sevmiyor.

Poinsettia sağlıklı sağlıklı olmasına (gerçi yaprakları biraz fazla küçük gibi geliyor bana, belki kış diye bol ışık alan yerlere koyduğumdandır) ama o muhteşem kızrmızı yaprakları döküldükten sonra bir daha kızarmadı. Ben de araştırma yaptım, nasıl kızaracak diye.  Bitki  kışın, özellikle geceleri 14 saat olmaya başlayınca çiçek açıyor, bu arada yaprakları da kızarıyormuş. Her türlü yapay ışık çiçeklenmeyi geciktireceği için ev ortamında ampuller altında Poinsettia kışın geldiğini anlayamıyor ve çiçeklenmiyor. Çiçekler kırmızı yaprakların arasındaki minik sarı topçuklar. Kırmızı olanlar ise kızaran yapraklar.

Bu 14 saat karartmayı sağlamak için bir haftadır Poinsettia'yı akşamları boş bir dolaba kaldırıyor, sabahları ise tekrar çıkarıp pencere önüne koyuyorum. Akıllı Poinsettia, kışın geldiğini anladı ve en genç yaprakları kırmızıya dönmeye başladı. Tahminimce yeni yaprakları çıktıkça onlar kırmızı olacak, yoksa eski yeşil yaprakları kızarmıyor, aynen kalıyor. Belli de olmaz gerçi, deneye devam...



Hiç yorum yok: